Pixel Papers: Komkommertijd bestaat niet

archief
Robert Zomers op 20 januari 2020
Pixel Papers: Komkommertijd bestaat niet

Fortnite bewees afgelopen week wederom dat het de grootste titel van dit moment is, maar niet zo groot als e-sports volgens sommigen ooit gaat worden. Daarnaast moesten we afscheid nemen van een YouTuber en dook er opnieuw een verhaal op over misstanden in de games-industrie. Dit keer nog net even gekker dan alle crunch-verhalen die we tot nu toe hoorden. Dat en meer lees je in de Pixel Papers van zaterdag 3 augustus.

Het internet wordt volgeschreven met mooie artikelen over games, gear en culture. Het is eigenlijk niet meer bij te houden en daarom doen wij dat voor je! Elke zaterdag zetten wij de beste artikelen uit de internationale pers voor je op een rij. Dus zet een kopje koffie en ga er lekker voor zitten.

 


 

“What if we spawned Ragnaros in Stormwind and Orgrimmar?”

Over World of Warcraft zijn de huidige spelers en de veteranen het vaak niet eens, maar met de komst van WoW Classic lijken de verschillende groepen in de gemeenschap elkaar weer helemaal gevonden te hebben. Er is namelijk massaal deelgenomen aan de bètatest van de vanilla-versie van WoW. Eurogamer sprak uitgebreid met software-ontwikkelaars Ryan Birmingham en Omar Gonzalez van Blizzard over de bèta en de plannen voor WoW Classic. Een aanrader voor elke WoW-fan, maar ook de moeite waard als je een kijkje in de keuken van Blizzard wilt nemen.

Lees: The big WoW Classic interview

 


 

In Memoriam: Grant Thompson

Afgelopen week kwam het nare, onverwachte nieuws dat YouTuber Grant Thompson is overleden. De 38-jarige Thompson kwam om tijdens een vlucht met een deltavlieger. Heavy. schreef een overzicht van wat Thompson zo beroemd maakte en zette zijn meest bijzondere video’s onder elkaar: een mooi eerbetoon aan Thompson.

Lees: Grant Thompson, The King of Random Dead

 


 

Het wereldkampioenschap Fortnite zet e-sports op de kaart

Als de hele wereld Fortnite nog niet kende, dan wel na afgelopen week. Het WK Fortnite kwam vooral in het nieuws door de bizarre prijzenpot van dertig miljoen dollar (27 miljoen euro), maar natuurlijk ook door de miljoenen fans die op het evenement afkwamen. In Nederland was het ook volop nieuws doordat de Nederlandse Dave Jong en zijn Britse teamgenoot tweede werden in het toernooi en samen ruim 2 miljoen euro wonnen. Toch is het volgens Bryan Armen Graham van The Guardian niet terecht dat we doen alsof e-sports nu pas begonnen zijn; de ’toekomst’ van e-sports is al lang en breed bezig. In zijn scherpe betoog lees je waarom.

 Lees: Fortnite World Cup: the $30m tournament shows esports’ future is already here

 


“We were fucked from day 1”

Er duiken steeds meer verhalen op over de immense druk en stress waar game-ontwikkelaars mee te maken krijgen bij het creëren van de games die wij spelen. Veel ontwikkelaars moeten meer dan negentig uur per week werken, slapen onder het bureau, of worden ontslagen zodra een game af is. Net als je denkt dat het niet veel gekker kan, komt Kotaku met het bizarre verhaal van ontwikkelaars die werkten voor een niet-bestaande gamestudio.

Lees: How Over 25 People Got Scammed Into Working at a Non-Existent Game Company