Pixel Papers – De Death Star bewijst dat wiskunde wel interessant is

archief
Robert Zomers op 20 januari 2020
Pixel Papers – De Death Star bewijst dat wiskunde wel interessant is

Je bent waarschijnlijk een van de weinigen die dit leest, want gamend Nederland is op dit moment dan wel Pokémon Sword en Shield, dan wel Star Wars Jedi: Fallen Order aan het spelen. Dat nemen we niemand kwalijk natuurlijk, maar dan mis je wel weer een paar hele mooie artikelen deze week.

Het internet wordt volgeschreven met mooie artikelen over games, gear en culture. Het is eigenlijk niet meer bij te houden en daarom doen wij dat voor je! Elke zaterdag zetten wij de beste artikelen uit de internationale pers voor je op een rij. Dus zet een kopje koffie en ga er lekker voor zitten.

 


 

De wiskunde achter The Rise of Skywalker

Death Star 
 Pixel Vault

De Star Wars-trailers hebben de hype voor 18 december flink opgevoerd. In een van de scenes is een neergestorte Death Star te zien, wat natuurlijk de nodige vragen oproept. Het riep in ieder geval één hele belangrijke vraag op bij Rhett Alain van Wired: hoe is dit natuurkundig überhaupt mogelijk? Een helder antwoord op wat we in Star Wars: The Rise of Skywalker gaan zien krijgen we niet, maar het is wel leuk hoe iemand zich zo druk kan maken over een gecrashte Death Star compleet met wiskundige formules.
Lees: Whoa! Is That Death Star Wreckage on That Planet?

 


Het verlies van Bulbasaur

Pixel Papers - De Death Star bewijst dat wiskunde wel interessant is

De nieuwe Pokémon-game is uit en dat is doorgaans een heugelijk feit voor elke fan van de serie, maar dit jaar is niet iedereen enthousiast. De game bevat namelijk niet meer alle Pokémon uit de vorige delen. Dat doet zeer bij veel fans en volgens Dave Thier is dat terecht. In een gepassioneerd opiniestuk gaat hij in op het feit dat we afscheid moeten nemen van Bulbasaur en vele andere geliefde Pokémon.
Lees: It’s Okay To Feel Bad About The Complete, Leaked Pokédex In ‘Pokémon Sword’ And ‘Shield’

 


 

De impact van een gameverslaving

World of Warcraft 
 Pixel Vault

Bij elke persoon die de afgelopen jaren riep dat computerspelletjes verslavend zijn, is het tegengeluid dat gamen absoluut niet verslavend is ook steeds luider geworden. Onterecht, want er is wel degelijk een groep mensen verslaafd (geweest) aan games. World of Warcraft was de eerste game waar een grote groep gamers aan verslaafd raakte en de komst van World of Warcraft Classic was dan ook niet voor iedereen een welkome aankondiging. Vice sprak met ex-verslaafden die vertellen over de impact die de game had op hun leven.
Lees: ‘World of Warcraft’ Changed Video Games and Wrecked Lives