People Can Fly niet langer onderdeel Epic

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
People Can Fly niet langer onderdeel Epic

De Poolse studio People Can Fly, onder andere bekend van Bulletstorm en Gears of War: Judgment, is sinds vandaag weer onafhankelijk. De studio was sinds 2013 onderdeel van Epic Games, maar is sinds vandaag weer in eigen handen. Dat maakte de studio vandaag bekend.

In een persbericht maakte de studio, tot vandaag bekend als Epic Games Poland, de afsplitsing bekend. Studiohoofd Sebastian Wojciechowski gaf wel aan dat ze niet stoppen met hun samenwerking met Epic.

Wij, als het People Can Fly-team, zijn ontzettend blij met de nieuwe mogelijkheden die voor ons liggen. We gaan aan een nieuwe game werken, terwijl we gewoon blijven samenwerken met Epic en van de Unreal Engine 4 gebruik blijven maken.

Volgens Wojciechowski is de afsplitsing iets wat door Epic wordt ondersteund en er heerst dan ook zeker geen kwaad bloed tussen de twee studios. People Can Fly zal dan ook gewoon blijven meehelpen aan de ontwikkeling van Fortnite. De precieze details rondom de afsplitsing ontbreken op dit moment nog, maar deze zullen vast en zeker in de nabije toekomst volgen.

People Can Fly werd in 2013 volledig onderdeel van Epic Games. Dit nadat de studio in 2007 al een meerderheidsbelang in de studio had genomen. Voormalig People Can Fly-hoofd Adrian Chmielarz, welke vertrok om The Vanishing of Ethan Carter met zijn nieuwe studio The Astronauts te ontwikkelen, reageert positief.

Het nieuws verraste me, ik had geen idee dat dit zou gebeuren. Het is goed om zo veel vertrouwde gezichten te zien op de website van People Can Fly. Veel van de oude crew is vertrokken bij de studio toen we met The Astronauts begonnen, terwijl andere vertrokken naar studios als CD Projekt, Techland, Naughty Dog of Machine Games. Zij die nog altijd bij PCF werken zijn een hecht team van getalenteerde, hard-werkende veteranen. Ik geloof er in dat ze iets moois voor ons allemaal kunnen brouwen. Ik kan niet wachten om meer te horen over hun nieuwe project en ben heel benieuwd wat de nieuwe identiteit van de studio zal zijn.