Ontwikkelaar originele Dungeon Keeper niet positief over reboot
Peter Molyneux, de ontwerper van de originele Dungeon Keeper uit 1997, vindt dat de remake van de serie door Electronic Arts en Mythic Entertainment niet geslaagd is. Volgens de Engelsman is het verzamelen van goederen in de game uit de hand gelopen, zo meldt hij in een interview met BBC UK.
“Ik hoorde mezelf zeggen: ‘wat, dit is onzin, ik wil gewoon een kerker maken. Ik wil niet een wekker zetten voor over zes dagen, om terug te komen voor een stuk hout dat gekapt moet worden’”, aldus Molyneux. Ook spelers van het spel hebben kritiek geuit op dit onderdeel van het spel waarbij naar verluid 4 tot 24 uur gewacht moet worden om resources te kunnen verzamelen. Deze tijd kan wel door micro-transacties worden verkort door in-game edelstenen aan te schaffen. Molyneux vertelde ook dat hij gelooft dat het doel om de oude fans te overtuigen en nieuwe (mobiele) spelers binnen te halen niet gelukt is. Dit leidde tot nog een bron van kritiek; veel fans van de serie hoopten op simpelweg een geüpdatet versie van Dungeon Keeper zoals deze ontwikkeld was door Bullfrog Productions.
Electronic Arts haalde zich onlangs nog meer woede op de hals met betrekking tot de game toen op Android-apparaten duidelijk werd dat als spelers een review wilden indienen in Google Play zij verwezen werden naar een feedbackpagina van EA als er minder dan vijf sterren waren ingediend. Electonic Arts legde uit aan Polygon dat ze dit gedaan hadden om “waardevolle feedback van spelers die niet vinden dat de game een top rating verdient” te verzamelen. Daarnaast wilden ze het makkelijker maken voor ontevreden spelers om directe feedback te sturen naar de ontwikkelaar.