Ontwikkelaar next-gen versie Darksiders 2 verkiest resolutie boven framerate
Volgens Pearl is er wel gekeken naar de mogelijkheden voor 60fps, omdat de PlayStation 4 en Xbox One dat qua kracht moeten kunnen, “maar we wisten dat het een grote uitdaging zou worden.” Volgens de ontwikkelaar zou de studio levels van meet af aan weer moeten opbouwen. Op sommige stukken draait de game wel op 60fps, maar de ontwikkelaar heeft de framerate in delen van de game beperkt. Als de hele game op 60fps zou draaien, dan zorgt dat voor screen tearing, waarbij frames niet soepel in elkaar overlopen, en “over het geheel gezien een slechte ervaring voor de spelers”.
De originele game, die in augustus 2012 uitkwam, draaide bovendien op een engine die ontworpen was voor 30fps. Om de framerate op te krikken zou de kern van de engine moeten worden aangepast en dat geeft weer problemen met de prestaties. “Er zijn technische foefjes waarmee de game op 60fps kan draaien, maar dan wel met wisselende resoluties. We hebben ervoor gekozen de game op 1080p te houden met 30fps, dat is voor ons belangrijker dan 60fps met enorme verschillen in de resolutie”, aldus Pearl.