No Man’s Sky ontwikkelaar tempert verwachtingen

archief
Twan Alofs op 20 januari 2020
No Man’s Sky ontwikkelaar tempert verwachtingen

Twee dagen voor de release van No Man’s Sky zijn er nog steeds veel vragen rondom de game. Voor het hoofd van ontwikkelstudio Hello Games, Sean Murray, het moment om met uitleg te komen. Op de blog van No Man’s Sky legt hij uit wat de game wel is, maar ook wat de game niet is.

Murray begint met de uitleg wat No Man’s Sky wel is. Hierbij valt vooral op dat alles wat je doet tegen de AI is. Zo noemt hij “het ontdekken van een universum vol met gegenereerde werelden”. Deze werelden zitten vol met prachtige wezens. Daarnaast kunnen spelers voorwerpen ruilen met NPC’s en kunnen ze vechten tegen deze NPC’s. Verder draait de game volgens hem vooral om overleven en bouwen.

Volgens ontwikkelaar Hello Games schuilt hier wel het gevaar van overschatting in. Daarom wilt Murray gamers ook waarschuwen. No Man’s Sky is namelijk (nog) geen game waarin je hele steden kunt bouwen en een beschaving neer kunt zetten. Het bouwen gaat op dit moment namelijk alleen nog maar om het bouwen van grondstoffen, bescherming en wapens om te overleven. Steden bouwen wordt overigens wel in een latere update toegevoegd, maar wanneer dat is, kan de ontwikkelaar nog niet zeggen.

Tevens worden gamers gewaarschuwd die een multiplayer-game verwachten. No Man’s Sky bevat op dit moment geen PvP. Wel worden de opties hiervan bekeken, maar dit is bij de launch zeker nog niet aan de orde. Daarnaast tempert Sean Murray de verwachtingen nog verder door te zeggen dat de game zeker niet voor iedereen toegankelijk is. Zelf noemt hij het een “weirde, niche game”. Bij de lancering is het volgens hem niet meer dan een “oneindige ruimte sandbox-game die je iets laat ervaren dat andere games nog niet hebben gedaan”.

No Man’s Sky ligt deze woensdag in de winkels voor de PlayStation 4 en deze vrijdag voor de pc. Heel de maand augustus lees je hier op Pixel Vault alles over de game, want No Man’s Sky is onze Game van de Maand.