No Man’s Sky heeft een einddoel
No Man’s Sky lijkt een toffe game te worden voor alle mensen die het middelpunt van de belangstelling willen zijn. De open-universe game geeft spelers de ultieme vrijheid, met als einddoel om het centrum van een sterrenstelsel te vinden.
Er is eindelijk duidelijkheid over de gameplay van No Man’s Sky: de ambitieuze game die tijdens de Video Game Awards 2013 werd aangekondigd. Elke speler begint op een random gegenereerde planeet aan de rand van het universum, met als doel om steeds dichterbij het centrum te komen. De speler begint met een standaard schip en wat simpele manieren om geld te verdienen zoals het mijnen naar mineralen, of het doden van dieren. Met het goud of de gewonnen materialen kan de speler naar een nabij gelegen handelspost om upgrades voor je schip te regelen.
Met een geavanceerder schip is het mogelijk om meer planeten te verkennen en meer te verdienen, terwijl de moeilijkheidsgraad uiteraard steeds hoger komt te liggen. De makers beloven dat de game garant staat voor minstens 40 uur aan gameplay en zelfs op kan lopen tot 100 uur, afhankelijk van de speelstijl van de speler.
De belofte om een heel sterrenstelsel uit te pluizen wordt blijkbaar nageleefd, maar de grote vraag blijft uiteraard wat er te midden van al die sterren te vinden is. Het internet wist al gelijk grappen te maken over vijf-dimensionale wezens die je de kracht zouden geven om terug in de tijd te reizen en de boeken uit een boekenkast te kunnen duwen.