Nieuwe speelmodus en Paragon-levels in Diablo 3: Reaper of Souls
De uitbreiding van Diablo 3: Reaper of Souls komt 25 maart uit. Vanaf dan heeft de speler, met de Adventure Mode, de mogelijkheid om op verschillende manieren en via slimme weggetjes snel levels omhoog te gaan. Het grinden van uitrusting zal uitdagender worden en daarmee grotere beloningen geven. Daarnaast wordt het nieuwe Paragon-systeem geïntroduceerd.
Kevin Martens, de hoofdontwikkelaar van de game, omschrijft de Adventure Mode als een sandbox. Spelers kunnen volgens hem precies zo gaan spelen zoals zij dat willen. De makers kwamen erachter dat veel spelers enkel op bepaalde manieren grinden om zo snel en efficiënt mogelijk experience en loot te verwerven. Die ontwikkeling hebben zij benut in de nieuwe speelmodus. Die modus wordt echter pas unlocked als de speler Act 5 heeft uitgespeeld. Er zijn geen cutscenes of conversaties, waardoor de speler met hoge snelheid door de game wordt geloodst.
De level cap op Paragon-levels zal verwijderd worden. Nu zullen alle Normal-characters een Paragon-level delen, dit geldt ook voor alle Hardcore-characters onderling op je account. Na patch 2.0.1 zal alle Paragon-experience die je vanaf dan verkrijgt, toevoegen aan je Normal of Hardcore Shared Paragon Level, afhankelijk van welke moeilijkheidsgraad je dus speelt. Hierdoor zit je niet meer vast aan één character enkel omdat je daar beter mee overweg kan of omdat die sterker is. Je traint dan al je characters zodat deze geleidelijk aan sterker worden. Wat wel character-bound wordt, zijn de nieuwe Paragon points die je in vier verschillende categorieën kunt stoppen: Core, Defense, Offense en Utility.
De uitbreiding zal honderden uren aan content bevatten, zodat spelers het niet bij die ene run houden. Daarnaast doet de Holy Crusader ook zijn of haar intrede op het slachtveld, als nieuwe speelbare class.