Nieuwe Hitman gaat terug naar de kern
In een open brief aan Hitman-fans heeft ontwikkelaar IO Interactive wat details vrijgegeven over de nieuwe Hitman-game. De next-gen zal de grootste levels hebben die de serie ooit gekend heeft en streeft ernaar om creativiteit weer centraal te stellen in het ombrengen van doelwitten.
Uit de open brief blijkt dat de game “Agent 47 over de hele wereld zal volgen tijdens zijn hoogtijdagen” en dat de speler in de game kan rekenen op volledige steun van de ICA en dat Diana Burnwoord terug zal keren als zijn ‘handler’.
Volgens de open brief “concentreert de game zich op de kern van de Hitman-serie waarin de speler gebruik kan maken van een groot arsenaal aan wapens en gereedschap om diverse groep doelwitten uit te schakelen over heel de wereld. We bouwen de game op basis van de Glacier 2-engine en gebruiken de beste delen en alles wat we hebben geleerd van Hitman: Absolution en halen inspiratie uit oudere titels als Contracts en Blood Money.”
“Dit betekent dat we extreem veel details stoppen in de grootste levels die we ooit gemaakt hebben,” zo gaat de brief verder. “We hebben gekozen voor een open, non-lineaire wereld, om te zorgen dat spelers helemaal los kunnen gaan in gigantische, checkpoint-vrije sandbox levels. Ons doel is om een levende, ademende en geloofwaardige wereld te maken waarin spelers met de AI kunnen spelen om die gedenkwaardige momenten te maken waar fans van de serie van houden.”
Verder meldt de brief dat de Contracts-modus, welke in Absolution werd geïntroduceerd, terug zal keren in de game. Daarnaast zijn de “magische zakken” uit Absolution verdwenen, wat inhoudt dat Agent 47 niet zomaar alle wapens bij zich kan dragen en een keuze zal moeten maken. Een releasedatum is nog niet bekend, maar spelers mogen in 2014 veel meer informatie over de game verwachten, wat waarschijnlijk betekent dat we pas in 2015 met het nieuwe deel aan de slag mogen.