Nieuwe Assassin’s Creed minder frustrerend
Assassin’s Creed: Syndicate zal in tegenstelling tot zijn voorganger minder frustrerend zijn om te spelen. Assassin’s Creed: Unity kende onder andere veel problemen met het binnengaan van huizen, maar dat is met Assassin’s Creed: Syndicate verleden tijd.
In een interview heeft een Ubisoft Québec-medewerker laten weten dat ze de feedback van spelers (die ze veelvuldig hebben gekregen na de release van Assassin’s Creed: Unity), zullen gebruiken voor Assassin’s Creed: Syndicate. Eén van de grootste problemen was dat spelers problemen ondervonden met het betreden van huizen, bijvoorbeeld door de ramen. Volgens Marc-Alexis Côte van Ubisoft Québec is de navigatie ruimschoots verbeterd.
“Qua navigatie hebben we het binnenkomen van huizen door de ramen verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Veel spelers hebben daarover geklaagd en wij hebben manieren gevonden op dat op te lossen. De navigatie is stukken vloeiender, de speler zal niet meer vast komen te zitten op objecten en kunnen gaan waar ze naartoe willen.”
Eén van de meer ‘controversiële’ toevoegingen aan Assassin’s Creed: Syndicate is de nieuwe rope launcher, die als een soort grappling hook fungeert. Spelers vinden dat dankzij deze toevoeging het klimmen in het geding komt. Waarom zou je immers nog klimmen als je een grappling hook kunt gebruiken?
“Victoriaans Londen is een compleet andere stad dan de steden die we voorheen hebben gemaakt. De straten zijn veel weider en omdat het zich later afspeelt, zijn veel gebouwen ook hoger dan in andere games. Om dat makkelijker te maken, hebben we dat toegevoegd. We hebben geleerd dat hoe makkelijker het voor spelers is om gebouwen te beklimmen, hoe leuker ze het vinden.”
Het is goed om te horen dat Ubisoft werk maakt van alle negatieve reacties die Assassin’s Creed: Unity vorig jaar over zich heen kreeg. Aan de andere kant is dat echter het minste dat je kunt verwachten wanneer je een (technisch gezien) slechte game aflevert.