Nieuw strafsysteem in League of Legends
Spelers van de uiterst populaire MOBA League of Legends zullen niet onbekend zijn met het hoge aantal nare spelers dat actief is. Riot Games is bezig met een nieuw systeem waarbij mensen die zich misdragen sneller en gemakkelijker gestraft worden.
Een nieuwe test is momenteel bezig in de EU-servers van Riot Games’ League of Legends. Een nieuw systeem is in werking gesteld waardoor mensen die zich misdragen vrijwel direct feedback krijgen over wat ze doen en hoe het negatief kan werken. Een blogpost legt uit wat het nieuwe systeem inhoudt.
“We weten dat wanneer spelers van League of Legends zich slecht gedragen, de kans groter is dat hun gedrag verbetert wanneer ze direct geconfronteerd worden met hun acties. We zijn bezig met een nieuw systeem dat direct feedback geeft en spelers confronteert met wat ze doen en wat de gevolgen kunnen zijn voor het team, maar voornamelijk voor henzelf. De straffen voor het uitschelden van andere spelers lopen uiteen van een ban van twee weken, tot een permanente ban, vijftien minuten na de match.”
Het systeem werkt als volgt:
- Wanneer een speler aan het schelden is geslagen, kunnen spelers ze direct rapporteren en het systeem controleert of het wel gegrond is.
- Het systeem bekijkt het geval en beslist gebaseerd op de standaard manier van gedrag of het geaccepteerd of verworpen moet worden.
- Een e-mail wordt gestuurd met de chat log in kwestie en wat de consequenties kunnen zijn van dit soort gedrag.
Riot Games lijkt zijn handen ermee vol te hebben: een doeltreffende en eerlijke manier om spelers te straffen die zich misdragen. League of Legends heeft door de jaren heen een beruchte status gekregen als het gaat om spelers die bijna geen enkele aanleiding nodig hebben om het leven van andere spelers zuur te maken. Denk bijvoorbeeld aan uitschelden, trollen of expres de game verlaten in de hoop dat de match wordt verloren.