Netflix gaat reclames testen
Netflix gaat mogelijk verandering brengen aan het bingewatchen. Het bedrijf gaat testen of reclames tussen afleveringen geplaatst kunnen worden. Het zou hier dan waarschijnlijk om reclames van de eigen Netflix-series gaan.
Een aantal gebruikers op Reddit zeggen de nieuwe invoering van reclames al zelf te hebben meegemaakt. Tussen twee afleveringen van de serie die bekeken wordt, komt een buffer-periode. Volgens mensen op Reddit verschijnt tijdens deze periode een reclame. Er zijn verschillende berichten over de vraag of die door te klikken zijn. Deze gaan allemaal over series die Netflix zelf gefinancierd heeft.
De populaire streamingdienst heeft de reclame-invoering bevestigd. Er wordt gezegd dat de kijkers zo sneller aan andere series voorgesteld worden. Als de kijker geen interesse heeft, dan kan de reclame doorgeklikt worden. Dit is vergelijkbaar met de YouTube-advertenties. Netflix heeft tot op heden niks officieel gezegd of het daadwerkelijk alleen om reclames van eigen series gaat. Dat zou ook met de voorkeur van de kijker te maken hebben.
Het zal uiteindelijk gaan om de voorkeur van de kijker zelf. Als er vaak genoeg op de reclames tussen de afleveringen wordt gedrukt, dan kan het een permanente toevoeging worden.