Need for Speed vereist online verbinding

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Need for Speed vereist online verbinding

Wil je dit najaar de nieuwe Need for Speed-reboot spelen, zorg maar dat er tegen die tijd dan stabiel internet ligt. Volgens het officiële Twitter-account van de game zal er namelijk een internetverbinding verplicht zijn.

In een tweet richting het officiële account van EA kwam de opmerking naar boven dat “EA niet dezelfde fout moest maken die Microsoft maakte toen ze de Xbox One aankondigde”. Hierbij wijst de speler naar het feit dat de Xbox One in eerste instantie ook altijd online moest zijn. Daarin reageerde het officiële account als volgt:

Het is dus duidelijk dat online componenten net als in voorgaande delen een belangrijke rol gaan spelen in de game. Toch hoeft dit niet te betekenen dat de game geen singleplayer kent. EA had daar het volgende over te zeggen:

Singleplayer zal worden ondersteund. In verbinding staan met de servers zal er voor zorgen dat je vrienden onderdeel worden van het verhaal, iets wat alleen mogelijk is door een actieve verbinding. We hebben volledige dedicated servers en zullen flinke verbeteringen doorvoeren in het AllDrive-systeem.

Het AllDrive-systeem waar de uitgever over spreekt is het sociale netwerk binnen de game waarmee spelers elkaar kunnen uitdagen, nieuwe missies vinden en hun progressie bijhouden.

De Need for Speed-reboot werd vorige week aangekondigd. Tijdens de E3 zullen we de eerste trailer van de game te zien krijgen.