Nate Wells weer van studio gewisseld

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Nate Wells weer van studio gewisseld

Gaming art-grootheid Nate Wells is wederom van werkgever veranderd. De Art Designer die furore heeft gemaakt met zijn ontwerpen voor Bioshock: Infinite, The Last of Us en Uncharted 4 zal voortaan werkzaam zijn bij Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics.

Geen enkele studio lijkt een vaste grip te krijgen op Nate Wells, een van de meest bekende en bejubelde Art Designers uit de industrie. Na in april ontslag te hebben genomen bij Naughty Dog (toen er bijna sprake was van een ware leegloop) is hij nu werkzaam bij Crystal Dynamics, bekend van de recente Tomb Raider-games, maar in het verleden ook de Legacy of Kain-serie en ieder’s favoriete platform mascotte Gex.

De vraag blijft nu hoe lang Nate Wells daar besluit te blijven: oorspronkelijk werkte hij aan Bioshock: Infinite bij Irrational Games, om daarna bij Naughty Dog te gaan werken. Nadat hij daar ontslag had genomen werkte hij kort bij Giant Sparrow (de studio achter The Unfinished Swan) waarna hij nu weer bij Crystal Dynamics werkt als Art Director aan Rise of the Tomb Raider.