Motion Twin wilt nog extra sleutelen aan Switch-versie van Dead Cells
Wanneer een game uitkomt op verschillende platformen, is het meestal zo dat de game op het ene platform wat stabieler draait dan op het andere. In sommige gevallen kan het een onprettige ervaring worden. Het is gebleken dat dit ook voor Dead Cells geldt op de Switch, maar Motion Twin laat het niet voor wat het is.
Op 7 augustus werd Dead Cells officieel gereleased na acht maanden in early access te hebben gezeten. Zoals je kunt lezen in onze IndieCator, waren we erg positief over de game. Wij hebben echter de PC-versie gespeeld en nu blijkt dat gamers die de game spelen op Nintendo Switch een minder fijne ervaring hebben. De Switch-versie van de game is namelijk geteisterd door drops in frame rate. Dit is vervelend, maar vooral voor mensen die er gevoelig voor zijn kan dit het speelplezier sterk bederven.
Nadat een Reddit-gebruiker hier een uitspraak over had gedaan, werd hij beantwoord door een ontwikkelaar uit het Motion Twin team. Daar geeft hij aan dat het team op de hoogte was van de slechtere prestaties van de game op de Switch, maar dat ze ervoor hadden gekozen om dit initieel niet aan te pakken. Zij vonden dat dit weinig tot geen invloed had op het speelplezier. Vervolgens stelt de ontwikkelaar dat ze nu spijt hebben van hun keuze om het zo te laten. Om dit te rectificeren heeft het team nu alle middelen van het kleine team ingezet om zo snel mogelijk een effectieve patch uit te brengen, die ervoor moet zorgen dat de frame rate drops niet meer voorkomen. Vooralsnog is niet duidelijk wanneer de update uit moet komen.