Miyamoto: “Nieuwe F-Zero vereist nieuw ontwerp controller interface”
Shigeru Miyamoto, hoofdontwikkelaar van Nintendo, heeft laten weten dat een nieuwe F-Zero voor de Wii U lastig te realiseren is zonder het controleschema helemaal op de schop te nemen. Dit liet hij weten in een interview met Smosh Games.
“Als we een nieuwe controller interface kunnen creëren, en we vinden een controller interface die voornamelijk geschikt is voor F-Zero, dan zullen we er misschien in de toekomst iets mee doen”, aldus Miyamoto. Dit bericht komt slechts enkele weken nadat Miyamoto liet doorschemeren dat Nintendo in de beginfase van ontwikkeling van de opvolger van de Wii U zat. In december liet Miyamoto nog het volgende weten:
“Heel Nintendo heeft groepen die bezig zijn met ideeën voor nieuwe hardware systemen. Terwijl we bezig zijn met het ontwikkelen voor software voor de Wii U, hebben we ook productielijnen die bezig zijn met ideeën voor wat het volgende systeem zou kunnen zijn.”
De vorige verklaring doet suggereren dat de kans op een F-Zero op de Wii U wel erg klein begint te worden. In 2013 temperde Miyamoto ook al de verwachtingen door te melden dat Nintendo bezig was met een nieuwe IP in het racing-genre. Toendertijd liet hij ook al weten dat men er van op de hoogte was dat veel gamers een nieuwe F-Zero willen, maar dat men bij Nintendo niet zo goed wist wat men moest toevoegen aan de formule om er een betere game van te maken.
Tot slot liet Miyamoto in het interview nog weten dat Star Fox voor de Wii U, een andere lang verwachte game, speelbaar zal zijn op de komende E3. “Het bezitten van twee schermen erg belangrijk is”, voegde hij daar nog aan toe dat. Uiteraard doelt hij er op dat de Wii U-controller een erg prominente rol zal krijgen in de game.