Microsoft: Xbox 360-games streamen vanuit cloud is ‘problematisch’
Het leek er even op dat Microsoft een soort gelijke streaming dienst voor Xbox 360-games ging aanbieden als dat Sony wil gaan doen voor haar PlayStation 3-games. Microsoft heeft dit traject echter stopgezet omdat de gemiddelde internet-verbinding hier op dit moment simpelweg nog te traag voor is. Dat maakte de gigant uit Redmond vandaag bekend.
Tijdens de aankondiging van de nieuwe Xbox One in mei van dit jaar werd meteen al duidelijk dat de One geen games af zou kunnen spelen van vorige generaties Xbox-consoles. Echter liet Albert Penello, planner van het Xbox-team, in september weten dat backwards compatibility mogelijk alsnog bereikt kon worden door games te streamen via de could. Nu blijkt dat het echter te problematisch is om dit op grote schaal te kunnen gebruiken en dat Microsoft het traject stop zet.
Penello laat vandaag weten dat het streamen van games direct uit de cloud alleen in de beste omstandigheden goed werkt en is momenteel nog te fout-gevoelig om als oplossing te dienen. “Het is heel cool, maar tegelijkertijd ook heel problematisch, want het is alleen heel cool als je ’s werelds beste internetverbinding hebt,” aldus Penello. Toch sluit Microsoft het streamen van games niet uit, maar enkel als de internet snelheden er snel genoeg voor zijn.