Mammoet-game van oud-Yager medewerkers

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Mammoet-game van oud-Yager medewerkers

Drie oudgedienden van de studio Yager, welke voorheen werkten aan Dead Island 2, hebben de studio verlaten om hun eigen studio te beginnen. Hun eerste game, een mammoet-game geïnspireerd door muurschilderingen, is nu verkrijgbaar.

Isaac Ashdown, Jan David Hassel en Rafal Fedro zijn alle drie veteranen uit de game industrie die het welletjes vonden bij Yager (bekend van titels als Spec Ops: The Line en Dead Island 2) en zijn hun eigen studio begonnen. Onder de nieuwe studio genaamd ‘InBetweenGames’ hebben ze nu al hun nieuwste game uitgebracht. De naam van de game is ‘The Mammoth: A Cave Painting’, en is, zoals je misschien wel kan raden, geïnspireerd door mammoet-muurschilderingen uit de steentijd. Desondanks zijn de heren niet van plan om kleine games te blijven maken.

“We zijn niet van plan om pixel art of platformers te gaan maken. We hebben dan wel meegewerkt aan Spec Ops: The Line, maar we hebben nog steeds het gevoel dat we iets te bewijzen hebben. De laatste jaren liep de ontwikkeling van AAA-games niet zo lekker voor ons, dus gaan we de indie-aanpak proberen. Maar we gaan het niet klein doen en proberen teveel hooi op onze vorken te nemen. Het zal ofwel gaan werken of vreselijk fout gaan. Maar het zal hoe dan ook leuk worden.”

De release van The Mammoth komt op een bijzonder gelegen moment: Ubisoft kondigde namelijk vorige week de titel Far Cry Primal aan, de nieuwste game binnen de Far Cry-serie die zich eveneens afspeelt in het stenen tijdperk. Op de vraag of dit gepland was werd lacherig antwoord gegeven: “Nee, dit is compleet toevallig. We grappen regelmatig dat we de trendsetters zijn, maar afgezien van de nieuwe footage lijkt Ubisoft hier al een tijdje mee bezig te zijn. Naar onze mening lijkt dit een interessante wending voor de Far Cry-serie”.