Mad Catz verkoopt het audiomerk Tritton na doorstart

archief
Glenn Nouws op 20 januari 2020
Mad Catz verkoopt het audiomerk Tritton na doorstart

Het accessoiremerk Mad Catz maakte begin dit jaar een doorstart. Om deze verder te kunnen doorvoeren, verkoopt het nu het merk Tritton aan Silkysea International Limited. 

Mad Catz kende in het verleden heel wat ongelukkige deals en daarom ging het bedrijf in maart 2017 vrijwillig failliet. Dit duurde echter niet lang, want begin januari maakte het bedrijf een doorstart. Van een slechte start kunnen we niet spreken. Het bedrijf kwam op de elektronicabeurs CES 2018 in Las Vegas namelijk met een hele nieuwe lijn producten.

Een bestuurslid van Mad Catz, Lucian Lu, laat weten dat de doorstart op veel steun kon rekenen. Dit niet alleen van verdelers en verkopers, maar ook van de gaming community zelf. Hierdoor willen ze dus graag de verwachtingen van hun producten overstijgen en willen ze ook groeien met Mad Catz. Om die reden is Lu erg tevreden dat de kopers het merk willen overnemen. Zo kunnen zij tijd steken in hun producten en blijft het merk Tritton bestaan.

Wat de koper concreet gaat doen met het merk en voor hoeveel ze het kochten, is niet duidelijk.