Loot-systeem Destiny op de schop

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Loot-systeem Destiny op de schop

Destiny doet veel goed, maar helaas ook veel niet. Een groot kritiekpunt op de game is het gammele loot-systeem, de reden dat Bungie morgen een patch uitrolt welke het een en ander zal veranderen. Zo komt er uit een legendary engram altijd een legendary item, en zullen spelers beter beloond worden voor het uitspelen van strikes.

In plaats van het telkens dichtgooien van efficiënte grindopties (lees: loot-caves) lijken ze bij Bungie het licht te hebben gezien. Als je mensen betere beloningen geeft voor het doen van andere content houden ze hier vanzelf mee op. Het uitspelen van een ‘Daily Heroic’, ‘Weekly Heroic’ of ‘Vanguard Tiger’-missie heeft vanaf morgen een grote kans om een legendary engram te produceren. Deze zal vanaf dan ook altijd in een legendarisch item veranderen. Daarnaast is er ook een grotere kans dat er uit een ‘rare engram’ een geel item tevoorschijn komt.

Destiny verscheen al een paar weken geleden en de reacties zijn wisselend (lees hier wat wij ervan vonden). Commercieel is de game een groot succes, maar qua recensies valt het allemaal een beetje tegen. Destiny is een tienjarenplan en Bungie heeft nog genoeg tijd om van alles recht te zetten; te beginnen met de aankomende patch dus aanstaande dinsdag.