Levels in Doom zullen als skateparks zijn

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Levels in Doom zullen als skateparks zijn

Een interessante vergelijking, maar de executive producer van de nieuwe Doom vergelijkt de levels van Doom met skateparks zoals die in Tony Hawk. De wijde levels lenen zich volgens hem perfect voor experimenten en nodigen uit om verschillende aanpakken te proberen.

Het is niet het eerste waar je aan zou denken als je het hebt over Doom, maar executive producer Marty Stratton lijkt een punt te hebben. De levels in Doom zijn behoorlijk groot, dus de speler heeft veel ruimte om te bewegen, om maar te zwijgen over de hoge snelheid waarop de speler zich voortbeweegt. Maar de speler kan de levels niet alleen in de diepte en de breedte tot zijn voordeel gebruiken, de speler kan ook gebruikmaken van de verschillende niveaus.

“Je kunt als speler gebruikmaken van die wijde omgevingen, deze grote ruimtes, om alles eruit te halen wat erin zit, ook vanwege de verschillende hoogtes die de omgevingen rijk zijn. De speler kan niet voor niets twee keer springen of zich aan platforms omhoog trekken. Dit zijn een paar manieren om jezelf snel voort te bewegen. Vergelijk het gamekarakter met een Ferrari: die laat je niet alleen in een parkeergarage razen.”

Hij voegde toe dat de demo die op de E3 werd getoond dit niet echt liet zien, maar dat het daarom niet onmogelijk is. Volgens Stratton is het mogelijk om in de levels een paar niveaus hoger te klimmen om van bovenaf op de demonen te vuren. Volgens hem is de speler vrij om te kiezen hoe ze iets aanpakken, zoals een speler de totale vrijheid heeft in de skateparks in de Tony Hawk-games.