League of Legends: Runeterra krijgt een verhaal

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
League of Legends: Runeterra krijgt een verhaal

Met 67 miljoen spelers per maand is League of Legends (LoL) één van de populairste games ter wereld. Toch lijkt het voor veel fans er op dat Riot Games tot nu toe niet alle mogelijkheden van LoL heeft benut en het spel simpelweg te klein hield. De game ontwikkelaar stemde hiermee in en maakte gisteren bekend dat League of Legends ‘revamped’ zal worden.

Een blog post van Riot’s Tommy Gnox legt uit dat de storyline van de game voorheen enkel bedoeld was om uit te leggen hoe Runeterra in elkaar stak en om bepaalde gebeurtenissen in de game te verklaren. Meer dan dat deed de verhaallijn echter niet voor het spel en dus heeft Riot nu besloten om het verhaal verder uit te werken. Hoe de gameontwikkelaar dat precies gaan doen, is nog onduidelijk, maar dat League of Legends meer diepgang krijgt is zeker!

De keuze van Riot om het verhaal verder uit te werken heeft een vrij eenvoudige verklaring: League of Legends heeft namelijk genoeg potentieel om succesvol te zijn via andere media, zoals film en televisie. Iets dat ook duidelijk blijkt uit de populaire CGI shorts die Riot regelmatig publiceert. Het is echter enkel mogelijk de game te integreren met andere media als het bezit over een sterk achtergrondverhaal en meer diepgang bezit.

Tevens vervult Riot met het uitwerken van het verhaal de al lang bestaande wensen van LoL fans. Spelers missen diepgang in het spel, voornamelijk met betrekking tot de personages. De interactie tussen personages moet meer betekenis krijgen en zou nog meer invloed moeten hebben op het verloop van het spel. Riot maakte duidelijk dat de LoL revamp momenteel hun grootste prioriteit is, de kans is dus aanwezig dat we op korte termijn een nieuwe League of Legends mogen verwelkomen.