KFC gebruikt VR als training tool
Als er één stuk vlees is dat goed bereid moet worden, dan is het kip. Om te zorgen dat dit goed gebeurt hebben fast-food ketens zoals KFC trainingscursussen, zodat hun medewerkers goed opgeleid de keuken in gaan maar de nieuwe trainingscursus van KFC is toch wel erg bijzonder.
VR is de afgelopen jaren erg in ontwikkeling. Wij zien die ontwikkelingen vooral in de gamesindustrie, maar tegelijkertijd zien non-game gerelateerde bedrijven hier ook hun voordeel in. Deze tweet van Eater is het voorbeeld daarvan:
KFC's unsettling new employee training game is a virtual reality nightmare https://t.co/p503Zx7ZdD pic.twitter.com/fhm1TuwqB8
— Eater (@Eater) August 23, 2017
KFC gebruikt sinds kort VR-trainingen om haar medewerkers op te leiden om goed om te gaan met voedsel en de bereiding hiervan. Dit noemt met Gamification, waarbij standaard non-game gerelateerde handelingen in een game-omgeving wordt gepresenteerd. Het idee hierachter is dat mensen hierdoor effectiever en beter nieuwe informatie tot zich nemen.
De game/training is een survival room-achtige omgeving, waarin je opgesloten zit in een ruimte. Onder leiding van Colonel Sanders leer je hoe je zijn kippenrecept uitvoert. Lukt het niet om de stappen te volgen, dan kom je niet verder in het spel. Hoe lang zou jij vast zitten om het maken van gefrituurde kip onder de knie te krijgen?