Ken Lobb: Onze games zijn net zo divers als die van Sony

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Ken Lobb: Onze games zijn net zo divers als die van Sony

Ken Lobb, creative director van Microsoft Studios, heeft in een interview met EDGE aangegeven dat Microsoft’s first-party content net zo divers is als die van Sony. Ook zegt hij dat bijvoorbeeld Turn 10 Studios niet is ontstaan vanuit concurrentie, maar eerder vanuit passie.

“Sommige van onze games hebben een zeer volwassen thema, zoals bijvoorbeeld Gears of War of Halo”, zegt Lobb in gesprek met EDGE. “Andere zijn wat lichter, zoals bijvoorbeeld Kinect Sport Rivals. Sony doet ongeveer hetzelfde met Killzone en God of War, maar daarnaast ook titels als Little Big Planet. Het is niet zo dat wij van te voren bepalen voor welke doelgroep wij een game maken. Wij zoeken eerst naar ontwikkelaars die graag een game willen maken, om daarna pas kijken of die game in ons portfolio past.”

Op de vraag of Turn 10 Studios (bekend van de Forza-serie) is ontstaan als reactie op Polyphony Digital (bekend van Gran Turismo), reageerde Lobb afwijzend. “Vanuit een zakelijk standpunt kan je zeggen dat het is ontstaan om te concurreren, maar in realiteit zijn het gewoon een enorme verzameling autoliefhebbers die graag games maken. Het is niet zo dat er wat hoge piefen binnen Microsoft kwamen die ze dwongen Polyphony na-te-apen, maar het is ontstaan vanuit een passie voor games en auto’s.”