Jade Raymond gaat bij EA werken

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Jade Raymond gaat bij EA werken

Jade Raymond zal samen met haar nieuwe studio Motive exclusief voor EA werken. De eerste opdracht voor haar en haar studio is al bekend: meehelpen aan de nieuwe Star Wars-game waar Visceral Games mee bezig is. Ze zal daarbij nauw samenwerken met onder andere Amy Hennig.

We kennen Raymond allemaal als de lieftallige dame die werkzaam was bij Ubisoft en medeverantwoordelijk was voor een kleine serie genaamd Assassin’s Creed. Ze zal nu samen met haar studio voortaan werken voor één van Ubisoft’s grootste concurrenten: Electronic Arts. Samen met haar studio zal ze onder andere meehelpen met de nieuwe Mass Effect.

“Het doet me deugd om aan te kondigen dat ik voortaan bij EA mag werken. Ik zal werken bij een nieuwe studio genaamd Motive, die is geopend in mijn geboortestad Montréal in Canada. Yanick Roy en het BioWare Montréal team zijn bezig met aantal prachtige dingen, waaronder Mass Effect: Andromeda.”

Ook zal de studio van Raymond zich bezighouden met gloednieuwe IP’s en zal het samen met Visceral Games samenwerken om de tot nu toe nog onbekende Star Wars-game te maken. Diezelfde game zal geschreven worden door Amy Hennig, bekend als de schrijfster van Uncharted en Legacy of Kain: Soul Reaver.