Itagaki reageert op lage cijfers Devil’s Third

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Itagaki reageert op lage cijfers Devil’s Third

Tomonobu Itagaki’s nieuwste game, Devil’s Third, is uit en de critici zijn niet al te positief. Itagaki reageert, op een milde en volwassen manier, op de lage cijfers.

Na jarenlang in ontwikkeling te zijn geweest is Devil’s Third eindelijk uit. De game die action hack & slash en third person shooter elementen combineert is niet bepaald een lievelingetje bij de media en krijgt matige tot slechte reviews. Geestelijk vader Tomonobu Itagaki (ook bekend van games zoals Ninja Gaiden en Dead or Alive) heeft via Facebook gereageerd op de lage cijfers en zegt het grotendeels eens te zijn met de kritieken, al heeft hij het idee dat hij pech heeft gehad met de multiplayer mode van Devil’s Third.

“Ik gok dat de mensen die een review van de game hebben geschreven niet echt een kans hebben gekregen om de game fatsoenlijk te spelen. We hebben de multiplayer mode zo gemaakt dat het leuk is om met talloze mensen tegelijk te spelen, maar het lijkt erop dat veel reviewers de game hebben kunnen spelen zonder internettoegang. Dit heeft een negatief effect gehad op de ervaring van de multiplayer van mijn game, en wellicht op die van anderen.”

Voor de rest lijkt de ontwikkelaar zich niet echt druk te maken op de lauwe ontvangst van Devil’s Third. Hij zegt de feedback van de fans meer te waarderen dan die van de critici en hoopt dat zij hem ook van feedback zullen voorzien.

Devil’s Third was oorspronkelijk gepland voor de Xbox 360, PlayStation 3 en de pc. Devil’s Third zou uitgegeven worden door THQ, maar die plannen gingen niet door vanwege de financiële malaise die het bedrijf uiteindelijk de das om zouden doen. Nintendo bleek uiteindelijk de redder in nood.