Idee voor Scalebound stamt uit 2006

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Idee voor Scalebound stamt uit 2006

Hideki Kamiya, director van Scalebound, zegt dat Platinum Games het idee voor Scalebound al in 2006 had. De game had verschillende prototypes voordat uiteindelijk werd besloten tot de huidige vorm.

Met Scalebound van Platinum Games lijkt Microsoft een hit van Japanse bodem binnen te hebben gehaald. Maar het idee voor Scalebound is al behoorlijk oud: de ontwikkelaar is al sinds 2006 bezig met het concept. Het eerste prototype was er zelfs eerder dan het eerste deel van Bayonetta, maar werd kort daarna alweer geschrapt. Een van de meest opvallende prototypes was gemaakt na het voltooien van Bayonetta voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Toen was Scalebound nog gepland voor de Wii.

“Toen we begonnen hadden we het idee voor een Wii-game waarbij je de Wiimote gebruikte om dinosaurussen rond te bevelen. De speler zou de controle hebben over verschillende dino’s en ze zouden coole dingen kunnen doen. Nadat we klaar waren met Bayonetta begonnen we met een prototype, maar ik veranderde de dino’s meteen naar draken. Op dat moment zat onze huidige hoofdpersoon niet eens in de game. In plaats van hem had je de controle over een klein meisje.”

Volgens Kamiya was het niet cool om altijd maar de toeschouwer te zijn waardoor het meisje werd vervangen door Drew, die een meer actieve rol zou krijgen. Ook zou hij een zwaard krijgen om mee aan te vallen en te verdedigen. Een visie die veel lijkt op de huidige, uiteindelijke versie van Scalebound.