Hutchinson: Lineaire games lijden onder YouTube

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Hutchinson: Lineaire games lijden onder YouTube

Far Cry 4 ontwikkelaar Alex Hutchinson vindt dat het delen van gameplay zoals Let’s Play’s en walkthroughs lineaire games verpesten. Omdat dat soort games elke keer hetzelfde lopen dienen dat soort video’s alleen maar als bewijs dat lineaire games repetitief zijn.

Met de opkomst van video-services als YouTube en Twitch, komen games steeds meer en meer in de spotlight. Volgens de creative director van Far Cry 4 Alex Hutchinson, zijn het de lineaire games die hier het meeste onder te lijden hebben. Omdat mensen de video’s opzoeken hoeven ze de games niet meer te spelen want hun ervaring zal identiek zijn aan de ervaring die getoond werd in de video.

“ik ben zeer geïnteresseerd in de aankomende games en waar het naartoe gaat met video-services zoals YouTube en Twitch. Lineaire games met een verhaal zullen het meeste lijden. Mensen spelen liever een game met een open world waarin je je eigen regels maakt. Wanneer ik mijn vriendenlijst open en zie dat iedereen bezig is met dezelfde missie en dat we het allemaal op dezelfde manier moeten doen, is lang niet zo interessant als iedereen die zijn eigen weg kan kiezen om de klus te klaren.”

Ubisoft heeft eerder laten weten dat Far Cry 4 een “anekdote fabriek” zal worden. De open wereld en non-lineaire gameplay zal ervoor zorgen dat iedereen de game anders zal beleven en dat iedereen een ander verhaal te vertellen heeft. Hoewel de game een verhaallijn heeft om te volgen, zal dat niet van invloed zijn op de manier hoe gamers de game willen spelen.