Horizon: Zero Dawn zal geen traditionele multiplayer hebben
Horizon: Zero Dawn, het nieuwste project van Killzone ontwikkelaar Guerrilla Games zal geen traditionele competitieve multiplayer modus hebben. Wel wordt er gezorgd voor andere online features.
Guerrilla Games, gevestigd op onze eigen Nederlandse bodem, maakte op de E3 het nu al spraakmakende Horizon: Zero Dawn bekend. Vandaag gaven Jan Bart Van Beek en hoofdproducer Lambert Wolterbeek Muller in een interview aan dat deze game geen traditionele multiplayer zal krijgen. Het zal dus niet mogelijk zijn om tegen elkaar te strijden in deze game. Van Beek en Muller geven aan dat ze zich willen richten op een sterke single player en dat dit de kern van de game zal zijn. Ook zeggen ze dat dit niet uitsluit dat er helemaal niks online gedaan kan worden, en dat er wel sprake is van sociale online features. Wat dit dan precies inhoudt, daar gaat het duo niet verder op in.
Ook bespreken ze de wereld waarin de game zal gaan plaats vinden. Ze maken een grote open game, dit houdt in dat elke bergtop, bergdal en rivier te betreden is. De speler heeft de mogelijkheid om op drie manieren het gevecht aan te gaan; een klasse die zich richt op stealth, een klasse waarbij je genoeg vuurpower hebt om alles neer te schieten en als laatste een klasse die zich richt op het zetten van vallen. Je kunt je karakter aanpassen en ervoor zorgen dat ze precies aansluiten bij jouw game stijl.
Het duo is ook blij met de keuze voor een vrouwelijke hoofdpersoon, zijzelf hadden vanaf de start al gepland dat het een vrouw moest worden, hoewel Sony het daar in eerste niet helemaal mee eens leek te zijn. Shuheu Yoshida vond het riskant om een groot project als deze te releasen met vrouwelijk protagonist, maar werd overgehaald door de ontwikkelaar.