Gisteren werd bekend dat de game ZombiU binnenkort uitkomt voor pc, PlayStation 4 en Xbox One onder de naam Zombi. Gezien de Wii U versie gebruik maakt van de tablet zijn er nogal wat aanpassingen nodig. Ubisoft laat weten wat er allemaal aangepast moet worden en hoe ze dit gaan doen.
Ubisoft liet vandaag weten wat de afwezigheid van de gamepad eigenlijk gaat betekenen voor Zombi. Op het moment dat de game in eerste instantie uitkwam zorgde het afwisselend kijken naar de tablet en televisie voor een soort claustrofobisch en enorme spanningsgevoel. Dit is één van de opvallende dingen aan deze game en fans zijn bang dat dit niet goed tot zijn recht komt wanneer het maar gebruik kan maken van één scherm. Zij vrezen vooral dat het weer de zoveelste zombie shooter wordt ten opzichte van de spanning die het originele deel met zich mee bracht. De ontwikkelaar heeft een enorme blog online gezet waarin zij laten weten waar ze mee bezig zijn om zo fans wat gerust te stellen.
De map, in eerste instantie enkel zichtbaar op je kleine scherm, zal nu op het grote scherm verschijnen, maar ook weer verdwijnen wanneer hij niet nodig is. Op deze manier behoud je het grote scherm, maar heb je ook meer het idee dat je in de game gezogen word, gezien er geen verdere afleiding is. Eerder moest je via de tablet je tas openen en bleef alles op het grote scherm door gaan, ze zorgen ervoor dat dit zo blijft. De game gaat niet op pauze wanneer je rugzak open gaat waardoor je snel keuzes moet blijven nemen.
Daarnaast is je zicht wat verbeterd en kan dit ook aangepast worden, zo zijn er nog wat andere kleine verbeteringen zoals de map en de manier waarop je kan reageren. Als laatste voegt Ubisoft twee nieuwe melee wapens toe in de vorm van een schep en een gespijkerde knuppel. Je zaklamp is ook verbeterd waardoor hij meer licht geeft en daardoor ook meer de aandacht trekt van zombies, maar wel sneller leeg raakt.
Een feature die niet zal terugkeren is de locale multiplayer, hier kon een speler zombies plaatsen voor een andere overlever. Zonder het touchscreen is het voor Ubisoft niet mogelijk om dit in de game terug te laten komen. Ubisoft maakt dus duidelijk hard aan het werk te zijn, zodat ook op de andere consoles en pc dezelfde ervaring kan worden genoten als op de Wii U.