Hitman uitgesteld naar 2016
De nieuwe iteratie van Hitman, die dit jaar nog moest verschijnen, is uitgesteld naar 2016. Ontwikkelaar IO Interactive zegt deze keuze te hebben gemaakt om zo bij launch meer content te kunnen bieden.
Hoewel het nooit goed nieuws is wanneer een game wordt uitgesteld is het tenminste wel een prettig idee dat de ontwikkelaar de game om een goede reden uitstelt. Volgens IO Interactive wil men graag overstappen op een nieuw launchmodel, waarbij men na launch steeds meer content aanbiedt bij elke update. Om er zeker van te zijn dat Hitman bij launch voldoende starters-content heeft kiest men er dan ook voor om de game ruim vier maanden uit te stellen, tot maart 2016.
“We gaan naar een release model waarbij we een flink deel van de game bieden bij de release om dan na verloop van tijd steeds meer locaties toe te voegen. Deze extra maanden stellen ons in staat meer launch content te bieden, meer dan we aanvankelijk hadden gepland. Daarna volgen strak geplande updates, welke uiteindelijk een betere game voor iedereen creëren.”
De ontwikkelaar wist ook nog te verklappen dat Hitman een stuk groter gaat worden dan zijn voorganger, Hitman: Absolution. Zo zou het nieuwe level ‘Paris’ maar liefst zes maal groter worden dan Absolution’s grootste level, Streets of Hope.
“Het speelbare gebied en dichtheid van de locaties overtreft alles wat we voorheen gemaakt hebben. We streven ernaar om levendige en ademende werelden en locaties te creëren en we raken zelfs behoorlijk geobsedeerd door elk detail dat je ervaart.”
Dat het nooit leuk is om langer te moeten wachten op een game, dat beseft IO Interactive maar al te goed. Het is dan ook daarom dat men hun statement wilde afsluiten met de volgende mededeling:
“Een releasedatum verzetten is nooit een gemakkelijke keuze, we weten dat het frustrerend is om langer te moeten wachten op een game, maar we geloven echt dat het betekent dat we een betere launch en algemene ervaring kunnen afleveren.”