H1Z1 laat spelers gekochte items stelen
Spelers in Sony’s aankomende zombie-MMO zullen in staat zijn de spullen van een omgekomen medespeler te stelen. Interessant punt is dat dit ook zal gelden voor spullen die gekocht zijn met echt geld, al is dat maar tijdelijk. Dit maakte Sony Online Entertainment president John Smedley bekend op Reddit.
Op Reddit legt Smedley uit hoe microtransacties werken in het PvP-gedeelte van de game: “We hebben een aantal vrij toffe ideeën bedacht om spelers de spullen te laten stelen van de tegenstanders die ze hebben omgebracht.”
“Stel dat de speler een zwart skimasker heeft gekocht, maar wordt vermoord door een andere speler, dan kan de overlevende speler dit masker voor een bepaalde periode dragen. Gestolen spullen zullen echter na verloop van tijd slijten, zodat deze niet oneindig bruikbaar zijn. Spelers kunnen dus de gestolen items voor een aantal levens gebruiken, voordat het weer zal verdwijnen. Wanneer de speler het item heeft gekocht met Station Cash [de online valuta van SOE-games], zal deze echter niet slijten”, zo legt Smedley uit.
“Het geeft dus een heerlijk gevoel om een speler om te leggen die niets in de gaten heeft en zijn items daarna te kunnen stelen om ze te gebruiken.” Spelers hoeven zich echter geen zorgen te maken dat ze hierdoor achterstand oplopen op spelers die toevallig een goed item stelen. Smedley benadrukte nog eens dat de game namelijk geen items verkoopt die het spel zullen beïnvloeden zoals wapens, ammunitie, eten of water. Alleen kleding, emote-pakketten en character slots zullen beschikbaar zijn voor aankoop.