Grote veranderingen in aankomst voor Mercy uit Overwatch
We hebben het allemaal wel meegemaakt. Je bent met je squad Overwatch aan het spelen. Jij, het tactische meesterbrein, hebt het net voor elkaar gekregen om het vijandelijke team te flanken, direct resulterend in een team wipe. Euforie stijgt de pan uit, tot dat je dat Duitse accent hoort en ziet hoe Dr. Mercy in een ogenblik jullie werk teniet doet. Daar komt verandering in!
In een videobericht van Jeff Kaplan, Game Director van Overwatch, vertelt hij ons over een bepaalde trend die in ontwikkeling is binnen Overwatch. Het fenomeen waar hij het over heeft draait in zijn volledigheid rond Mercy en hoe zij opgebouwd is. Waar hij het over heeft, is het idee dat Mercy-spelers die hun Ultimate naderen, zich voor een korte tijd afzonderen tijdens de match om hierna een grote team resurrect uit te voeren.
Volgens Kaplan zorgt dit voor een negatieve spelervaring voor het vijandige team, maar ook voor het team van Mercy zelf. Hij zegt dat er mogelijk frustraties aan te pas komen, doordat niet iedereen deze strategie direct doorheeft. Daarnaast vindt Kaplan dat deze strategie ervoor kan zorgen dat de speldynamiek verstoord raakt. Om dit te voorkomen wordt er hevig aan Mercy gewerkt, maar het is de niet de bedoeling dat ze heel erg generfd wordt.
Hoe gaat Blizzard dit aanpakken? Ten eerste verliest Mercy de grote resurrect ultimate. In plaats daarvan krijgt ze een tweede skill. Deze skill is een resurrect die maar één persoon tegelijk terug tot leven kan wekken. Deze skill zit op een ‘lange’ cooldown.
Haar ultimate skill wordt iets totaal nieuws genaamd Valkyrie. Ten eerste kan Mercy terwijl deze ultimate actief is onbeperkt vliegen. Verder worden alle andere skills gebuffed. Guardian Angel kan vanaf een langere afstand geactiveerd worden en de healing- en damage boost stralen kunnen meerdere mensen (die dicht genoeg bij elkaar staan) beïnvloeden.
Wanneer we de updates voor Mercy kunnen verwachten, is nog niet bekend, maar volgens Kaplan is dit binnenkort.
Jeff Kaplan sluit de video af door het even te hebben over D.Va. Hij vertelt dat het ontwikkelingsteam feedback heeft gekregen dat de Defense Matrix skill niet goed gebalanceerd is. Om deze reden is het team bezig om dit te verbeteren. We kunnen dus aanpassingen aan deze en misschien andere karakters verwachten in de nabije toekomst.