Grote update Injustice 2 fixt bugs en verbetert balans

archief
Jessica de Haan op 20 januari 2020
Grote update Injustice 2 fixt bugs en verbetert balans

Gisteren ging een update van Injustice 2 live die verschillende bugs en de gevechten in het geheel moest verbeteren. Zowel karakter-specifieke problemen als fouten die in bepaalde locaties voorkomen, moeten hiermee gefixt worden. Vooral Red Hood, die zich pas in juni bij de cast van Injustice 2 aansloot, heeft blijkbaar een heleboel verbeterpuntjes.

Zo doet Red Hoods aanval Shrapnel Blast voortaan maar 6% damage in plaats van 10%. Shrapnel Blaster MeterBurn doet daarentegen nu 10% damage, wat eerst 6% was. Naast Red Hood hebben Cyborg en Darkseid de meeste aanpassingen gekregen, al heeft NetherRealm Studios bij bijna alle personages een of twee puntjes verandert. Dit om de game wat meer gebalanceerd te maken.

Wanneer het om de locatieaanpassingen gaat, zijn vooral de Batcave en Atlantis op de schop gegaan. Over het algemeen zorgen de veranderingen er hier voor dat bepaalde interacties met de omgeving maar een keer per combo gedaan kunnen worden, omdat dit anders veel te krachtig wordt. In de Batcave zijn dit de console slam en de Brother Eye. Daarnaast hebben interacties met bommen vanaf nu drie actieve frames in plaats van vijf.

Op het gebied van algemene gameplay, heeft NetherRealm Studios wat wijzigingen doorgevoerd zoals verbeterde move-lijsten en verminderde punten wanneer je het opneemt tegen spelers die een lager level hebben dan jijzelf. Voor de rest van de patch-notities kun je op de bron hieronder klikken. Nu is het wachten geblazen op Sub-Zero, die vanaf 11 juli als DLC verkrijgbaar is.