Groot succes voor Divinity: Original Sin 2
Larian Studios bracht op 14 september de negende game van de Divinity-reeks uit: Divinity: Original Sin 2. De voorganger was zeer succesvol en dit succes werd ook verwacht bij de nieuwste release, maar het succes dat de game nu heeft, is toch bijzonder.
In een exclusief interview met Eurogamer heeft CEO van Larian Studios, Sven Vincke, informatie vrijgegeven over het succes van Divinity: Original Sin 2. Volgens Vincke naderde de verkoop van de nieuwe game binnen vier dagen 500.000 exemplaren. In vergelijking met de vorige game is dit een enorm succes. Deze deed er namelijk drie maanden over om deze verkoop cijfers te zien.
Volgens Steam Charts was ook hier het succes te zien. Hieruit blijkt dat bij de release van de game tenminste 27.000 spelers tegelijkertijd speelden. Het hoogst aantal spelers was zondag 17 september met een toppunt van 85.000 spelers. Door het grote aantal spelers kregen de servers het afgelopen weekend flink te verduren. In het interview kaart Vincke dit ook aan en belooft zeer spoedig de eerste pc-update, die deze en andere problemen aanpakt.
Tot slot kreeg Sven Vincke ook de vraag over de komst van de nieuwe game naar de consoles. Vincke antwoordt hierop dat het team eerst de mate van succes voor de pc wilde afwachten. Nu dat deze zo groot is, staat vast dat de uitbreiding ook naar de consoles komt. Wanneer deze precies komt, is nog onbekend, maar dit kan nog even duren. Vincke geeft aan dat de volledige functionaliteit voor de pc-versie als eerste prioriteit staat en daarna gaat het team eerst op vakantie, want die hebben ze erg verdiend.