God of War 4 bevat geen laadtijden
Dat de nieuwe God of War het over een andere boeg gooit, weten we inmiddels wel. De game gaat onder andere geen laadtijden bevatten. Dit heeft de Lead Cinematographer van de game in een video naar buiten gebracht.
Om de game zo meeslepend mogelijk te maken heeft de ontwikkelaar gekozen om alle cutscenes in een enkel shot op te nemen. Dit houdt in dat alles vanuit één camera in beeld is gebracht en er niet wordt geknipt naar andere hoeken. Het geeft het gevoel alsof de speler met de hoofdpersonen meeloopt. Door de keuze te maken om alles in een enkel shot op te nemen, moest alles rondom de cutscenes gebouwd worden. Lead Cinematographer Dori Arazi noemt het dan ook de Mount Everest van animatie.
Hij benadrukt dat alles in een take perfect moest zijn, omdat ze geen knip- en plakwerk konden doen. Zo mochten acteurs die de rollen speelden geen enkele fout maken in zowel bewegingen als dialogen. Buiten de acteurs konden ook de cameraman en de crew geen fouten permitteren. Daarna moest de gameplay naadloos aansluiten op deze scènes. Een monsterlijke taak aldus Arazi.
God of War ligt over een maand in de winkels, maar de ontwikkelaar heeft alle info rondom de game goed geheim weten te houden. We weten alleen dat het zich afspeelt in de Noorse mythologie en dat Kratos wederom zijn vrouw verliest en zijn vaderschap op de proef wordt gesteld.