Gerucht: EA annuleert open wereld Star Wars-titel
Het lijkt Electronic Arts niet voor de wind te gaan als het aankomt op Star Wars-games. Geruchten doen momenteel de rondte dat EA Vancouver’s open wereld Star Wars-titel is geannuleerd. De uitgever heeft dit echter nog niet willen bevestigen.
Kotaku’s Jason Schreier komt met het nieuws dat uitgever Electronic Arts de open wereld Star Wars-game van EA Vancouver heeft geannuleerd. De studio in Canada werkte sinds 2017 aan een open wereld-titel gericht op de franchise nadat de uitgever besloot om studio Visceral Games te sluiten. Visceral werkte origineel aan dit project onder leiding van Uncharted’s Amy Hennig, maar het werd overgedragen aan Vancouver nadat de studio’s deuren werden gesloten. Dit project met de codenaam Ragtag was echter niet hetzelfde als waar de studio nu aan werkte, zo bericht Schreier.
Volgens bronnen tegenover Kotaku zou het project volledig zijn herstart, met enkel wat art assets uit het originele project. Dit project met de codenaam Orca zou nog in een heel vroeg stadium zijn geweest. Hierbij zou het zijn gegaan over een game waarin je een bounty hunter speelt die open werelden kon verkennen en met verschillende facties uit het welbekende universum moest samenwerken.
Bronnen dicht bij het project melden echter dat toen de stakeholders van de uitgever naar de planning voor de komende jaren keken, ze hebben besloten dat ze een project nodig hadden dat eerder zou komen dan de geplande releasedatum voor Orca. Op dat moment is er besloten dat het project zou worden geannuleerd in plaats voor een kleinschaliger Star Wars-project, mogelijk met een releasedatum ergens richting het einde van 2020. De bronnen laten wel weten dat ondanks de transitie van projecten er geen mensen zijn ontslagen als onderdeel hiervan.
De enige echte Star Wars-game die nu nog in ontwikkeling lijkt te zijn is Star Wars Jedi: Fallen Order, maar gezien de geschiedenis van Star Wars-games op dit moment is ook daar niets zeker van.