Gerommel rond Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Een redacteur van Game Informer mocht al aan de slag met Metal Gear Solid V: Ground Zeroes en heeft de game binnen korte tijd uitgespeeld. Ook heeft Hideo Kojima aangegeven dat er wederom grafische verschillen zullen zijn tussen de PS4- en Xbox One-versie.
Game Informer was de eerste die kwam met een uitgebreide preview en gaf aan de game binnen twee uur uit te hebben gespeeld. “Alleen kijkend naar de hoofd-verhaallijn is de game erg kort. We speelde hem binnen twee uur uit.”, aldus de Game Informer-redacteur. Later in het artikel voegde hij nog toe: “We hadden een speelsessie van vier uur, waarin we het hoofdverhaal uitspeelden en wat konden stoeien met de extra modes.”. Deze info leidde tot veel ophef op het internet. Mensen vinden dat er te veel wordt gevraagd voor een ‘demo’ van Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. De next-gen versies van Ground Zeroes moeten dertig of veertig euro gaan kosten, respectievelijk de digitale- of winkelversie van de game.
In dezelfde Game Informer deed Hideo Kojima, hoofdontwikkelaar van de Metal Gear Solid-franchise, een uitspraak over het grafische verschil tussen beide next-gen versies. “De PS4-versie ziet er iets beter uit”, aldus Kojima. Op verschillen in resoluties of performance ging hij niet in.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er een grafisch verschil is tussen beide next-gen consoles; eerder waren er al verschillen bij onder andere Call of Duty: Ghosts, Battlefield 4 en Tomb Raider: Definitive Edition, in het voordeel van de PS4. Sony-baas Fergal Gara ging hier eerder deze week op in: “Wij hebbben de afgelopen jaren goed geluisterd naar wat ontwikkelaars wilden in een game-console en dit is het resultaat.”.