Geen verdere revolutie met World of Warcraft

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Geen verdere revolutie met World of Warcraft

In een interview met PcgamesN vertelde World of Warcaft lead designer Tom Chilton dat de game niet meer echt revolutionair kan zijn. Dit zou ten koste gaan van de huidige spelers, aldus Chilton. Grote veranderingen doorvoeren zouden de huidige fanbase te veel afschrikken vind hij.

Op de vraag waarom het spelers aantal van World of Warcraft in het afgelopen half jaar is gedaald van 12 miljoen naar 7,7 miljoen regeerde de Blizzard werknemer: “De game is verouderd. We kunnen alleen maar evolutionair te werk gaan, we kunnen niet meer revolutionaire veranderingen doorvoeren zonder onze huidige spelers te verraden. Dat geeft een limiet aan hoe de gameplay veranderd kan worden om spelers constant geboeid te houden”.

“Vergelijk het met een serie als Call of Duty. Wat als Ghosts alleen relevant was voor iedereen die de vorige Call of Duty games heeft uitgespeeld. Daar mee verklein je de markt. We moeten meer ons best doen om spelers de nieuwe content te laten spelen wanneer er een nieuwe uitbreiding uitgebracht wordt”. Naast dit commentaar gaf Chilton aan dat in de toekomst content vaker en sneller uitgebracht moet worden om zo meer spelers aan te houden.