Gearbox ‘voorzichtig optimistisch’ over verkopen Battleborn
Een nieuwe IP op de markt brengen brengt altijd een bepaald risico met zich mee. Zo kan een game totaal floppen, maar ook een ongekend succes worden. In het geval van Battleborn kan Gearbox spreken van een succes, al zijn ze zelf nog erg voorzichtig met het claimen van die status.
Gedurende een livestream liet creative director Randy Varnell weten ‘iets voor te liggen’ op Borderlands 1 in de verkoopcijfers gedurende de startperiode. De eerste Borderlands, die in 2009 verscheen, verkocht in de eerste twee weken vrij aardig maar bleef daarna ook goed verkopen. Uiteindelijk ging de game ruim 7,8 miljoen keer van de hand in de levensduur van de game. Gearbox verwacht dat Battleborn dit traject ook ongeveer zal gaan afleggen.
Volgens Varnell kan Battleborn ook spreken van een solide start. Op de releasedag zag de ontwikkelaar uiteraard de grootste piek in gebruikers. In de dagen daarop bleef deze groep ‘in een constante lijn groeien’, aldus Varnell. “Hopelijk zien we deze groei doorzetten.”
Uitgever 2K heeft overigens nog geen keiharde cijfers omtrent de verkoop van Battleborn gepresenteerd, al wordt verwacht dat daar niet lang op gewacht hoeft te worden. Op 18 Mei zal Take-Two namelijk hun cijfers presenteren aan de investeerders.