From Software geeft informatie over Sekiro: Shadows Die Twice
Tijdens de E3-persconferentie van Microsoft onthulde From Software eindelijk de mysterieuze game waar het al een tijd aan werkt. Het bleek niet om een vervolg op het populaire Bloodborne te gaan, maar om een volledig nieuw IP genaamd Sekiro: Shadows Die Twice. Uit de trailer viel al het nodige op te maken over de setting, maar inmiddels heeft From Software nog wat extra tekst en uitleg gegeven over de game.
Hoewel de stijl van From Software duidelijk terug te zien is in de trailer voor Sekiro, tapt de ontwikkelaar met deze game toch net uit een ander vaatje dan we gewend zijn. Zo bevat Sekiro stealth gameplay, hoewel daar volgens de ontwikkelaar niet de nadruk op ligt. Ook kies je niet aan het begin van de game een bepaalde class, maar ontwikkel je al spelend een bepaalde stijl.
Daarbij bevat Sekiro: Shadows Die Twice een duidelijk verhalende structuur. Het verhaal draait om de zogenaamde ‘one-armed wolf’, een shinobi die zijn meester moet redden van de vijandige Hashino-clan. Daarmee is niet gezegd dat Sekiro een cinematische game vol cutscenes wordt, maar wel dat het verhaal een stuk minder cryptisch is dan bijvoorbeeld het verhaal van Dark Souls.
Ten slotte wijkt ook de setting van Sekiro: Shadows Die Twice duidelijk af van de gothic- en horrorsettings die we de laatste jaren gewend zijn van From Software-games. Sekiro’s setting is gebaseerd op de Japanse Sengoku-periode. Dat wil echter niet zeggen dat het daarmee een historische game is: zoals in de trailer duidelijk te zien is, voegt From Software namelijk de nodige fantasy-elementen toe aan de game.
Sekiro: Shadows Die Twice heeft nog geen definitieve releasedatum, maar de game moet ergens in 2019 verschijnen voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.