‘Framerate gerelateerde bug Dark Souls II wordt gepatcht’
Sinds Dark Souls II op de current-gen consoles is verschenen lijkt de game last te hebben van een vervelende bug. De bug is gerelateerd aan de hogere framerate waar de game op draait en zorgt ervoor dat wapens sneller slijten. Bandai Namco heeft aangegeven dat een patch in de maak is.
De bug in kwestie zorgt er dus voor dat je wapens ongeveer de helft korter meegaan, gezien wapenslijtage gelinkt in aan de framerate van de game. Standaard draaide Dark Souls II op 30 frames per seconde. Nu de hardware van de huidige consoles het ondersteunt om de games op 60 frames per seconde te laten draaien slijten de wapens dus twee keer zo hard. Gezien dit uiteraard niet de bedoeling is, is men druk bezig om dit euvel te patchen. Bandai Namco liet Kotaku het volgende weten:
De fix zal bedoeld zijn voor de PlayStation 4, Steam en Xbox One en zal bedoeld zijn voor de mensen die de game draaien op 60 frames per seconde gezien de slijtage gelinkt is aan de framerate. We zijn nog steeds hard bezig met de exacte releasedatum van de patch, die overigens meerdere problemen aan zal pakken. We zullen zo spoedig mogelijk meer melden over de datum.
Hopelijk komt Bandai Namco snel met de patch gezien de optie om de game op een hogere framerate te spelen absoluut meerwaarde heeft. Onze bevindingen van de current-gen versie van Dark Souls II vindt je hier terug in onze review