Fans klagen over Switch-port Bloodstained

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Fans klagen over Switch-port Bloodstained

De op dinsdag verschenen port van Bloodstained: Ritual of the Night voor de Nintendo Switch lijkt met verschillende problemen te kampen. Spelers klagen over lage framerates op Nintendo’s console. De ontwikkelaar heeft nog niet gereageerd.

Met het verschijnen van de Nintendo Switch-port van Bloodstained: Ritual of the Night regent het momenteel klachten over de game. Hoewel de pc-, Xbox One- en PlayStation 4-versie afgelopen week goed werden ontvangen, kampt de Switch-versie met slechte optimalisatie en lage framerates.

In bovenstaande video zijn de Switch- en PlayStation 4-versies naast elkaar te zien. Daarin wordt duidelijk dat de Nintendo-versie de 30 frames per seconde niet haalt. Daarnaast is er een grafische downgrade te zien, al is dat niet heel onverwacht. Het probleem is dat zelfs met de downgrade de game niet stabiel draait op de Switch.

Op de Nintendo Switch-subreddit zijn de berichten evenmin positief. Speler Trav_Hogan geeft aan dat de handheld heel veel moeite heeft met het behouden van een enigszins speelbare framerate:

I’m reaching parts of the game that can barely run above 15FPS let alone a stable 30FPS, game crashes almost every 2 hours, game will completely freeze at points with multiple enemies, inconsistent latency on button presses, some loading screens between rooms are longer than the initial loading causing missed jumps, and more.

Volgens de speler is het dan ook beter om te wachten op updates, of de game op een ander platform aan te schaffen. Het team van 505 Games heeft nog niet op de problemen gereageerd, maar deed dat wel in april tijdens Pax East. De Switch-demo die daar te spelen was had vergelijkbare problemen, maar volgens het team lag dat aan oververhitting op de beursvloer. Het lijkt dat die problemen in de afgelopen maanden niet zijn opgelost.