Fallout 4-patches komen eerst naar pc
Bethesda Game Studios heeft aangekondigd dat de patches voor Fallout 4 eerst naar de pc zullen komen en daarna pas op consoles zullen verschijnen. Dit blijkt uit een blogpost, die vandaag is gepubliceerd door de studio.
Volgens Bethesda is de release van Fallout 4 een van de grootste, maar ook meest robuste releases ooit van de studio. Maar dat komt niet zonder gevaren, zo blijkt uit het bericht:
“Gezien de schaal en complexiteit van de systemen in de game, helemaal nu je zelf nederzettingen kan bouwen, zijn we erg blij dat Fallout 4 onze meest robuuste en solide release ooit is. We willen dan ook ons geweldige QA-team bedanken dat ontzettend hard z’n best heeft gedaan om de game kapot te maken, zodat wij deze weer konden repareren. Maar honderd testers kunnen nooit de miljoenen spelers nabootsen die de game nu spelen en dus werken we erg hard om de belangrijkste problemen op te lossen.”
Dat de game niet zonder problemen was blijkt ook uit onze review, waarin duidelijk wordt dat de game nog steeds een flinke groep bugs bezat die ook al in vorige games naar voren kwamen. Volgens Bethesda kunnen we meer kleine en snelle updates verwachte dan grote updates waar veel tijd tussen zit. Dit om sneller meerdere problemen op te lossen.
In eerste instantie krijgen Steam-gebruikers een beta-patch, waarna een definitieve versie op de pc zal uitrollen. Daarna zullen de updates naar de consoles komen, waarschijnlijk omdat hier ook meer tijd overheen gaat vanwege de verificatieprocessen van Microsoft en Sony.