EVE Online-speler neemt na vier jaar zoete wraak

archief
Jessica de Haan op 20 januari 2020
EVE Online-speler neemt na vier jaar zoete wraak

Voor het geval dat je dacht dat World of Warcraft de enige game met drama is, dan heb je zeker het nieuws over EVE Online gemist. Al sinds 2013 zint de speler Darvo Thellere op wraak. Vier jaar later heeft hij eindelijk de mogelijkheid gekregen om dit uit te voeren.

In 2013 begon Darvo net met EVE Online te spelen. Het duurde echter niet lang voordat een ervarener speler langskwam en hem beloofde lastig te vallen totdat hij stopte met spelen. Naar eigen zeggen zou zijn nieuwe vijand hem dagelijks gekweld hebben, totdat hij maanden later de strijd liet vallen. Darvo beloofde echter dat hij, hoe dan ook, zijn wraak zou nemen.

Die kans werd hem jaren later voorgeschoteld. De naam van zijn vijand kwamen namelijk opnieuw langs. Kackpeppe was op zoek naar een nieuwe corporatie om mee te spelen. Omdat Darvo zelf in zo’n corporatie zat, begon hij zijn plan te smeden. Na te hebben overlegd met zijn kameraden, besloot hij om in Teamspeak zijn naam te veranderen en met zijn vijand te onderhandelen over zijn toetreding tot de groep.

Nadat alles geregeld was en een ruzie met de vorige CEO van Kackpeppe afgehandeld was, reisde Kackpeppe met al zijn eigendom naar zijn nieuwe corporatie toe. Daar stond hem echter een verrassing op te wachten: Darvo en de rest van de groep vielen hem aan op het moment dat hij daar aankwam. Pas toen Darvo zijn naam terugveranderde, realiseerde Kackpeppe zich wat er gebeurde. Hij ging in stilte onder.

Dit leek het einde ervan, maar niets is minder waar. Darvo kreeg een mail van zijn oude vijand, waarin deze hem feliciteerde met zijn wraak. Ook verontschuldigde hij zich voor zijn oorlog vier jaar geleden en gaf hij aan te stoppen met EVE Online. Hij voelde zich schuldig voor zijn daden en ook van zijn reputatie was nog maar weinig over. De uiteindelijke les van dit alles is dat mensen kunnen veranderen en de strijdbijl kunnen begraven. Zo zie je maar weer dat games zowel het slechte als het goede in mensen naar boven kunnen halen.