Er zijn nog geen plannen voor de God van Godus

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Er zijn nog geen plannen voor de God van Godus

Weten jullie het nog? In mei van het jaar 2013 kwam er plots na ruim een half jaar een eind aan Curiosity – What’s Inside the Cube. Een experiment van Peter Molyneux en zijn studio 22cans. Maandenlang was het gissen naar de uitkomst van de game. Het zou voor de winnaar in ieder geval een levens veranderende gebeurtenis gaan worden. De Schot Bryan Henderson bleek aan het einde van de rit aan het langste eind te hebben getrokken en werd uitgeroepen tot winnaar waarna hij de keus voorgelegd kreeg om de inhoud van zijn prijs voor zichzelf te houden of te delen met de wereld. Hij koos het laatste.

De prijs waar mensen ruim een half jaar lang blokjes voor hebben verwijderd bleek een hoofdrol te zijn in de nieuwe game van 22cans, Godus. Als winnaar werd je God en zou je dus de touwtjes in handen krijgen. Nu, bijna een jaar na de officiële release van Godus en ruim twee jaar nadat Bryan werd uitgeroepen tot winnaar blijkt echter niets minder waar te zijn. Bryan Henderson heeft zelfs amper tot geen contact met ontwikkelaar 22cans gehad. Volgens de eigenzinnige Peter Molyneux is dit te wijten aan het feit dat de medewerker die verantwoordelijk was voor het contact met Bryan niet meer werkzaam is bij de studio en er tot op heden nog niemand is aangewezen die deze taak op zich zal nemen. Iets wat volgens Molyneux zelf niet goed te praten is.

Of Bryan ooit nog gebruik kan maken van zijn welverdiende prijs is nog maar sterk de vraag. Immers is het merendeel van 22cans op dit moment bezig met een nieuwe game dat The Trial heet. Peter Molyneux en 22cans liggen echter niet alleen onder vuur doordat ze op zijn zachts gezegd niet zo netjes met Bryan Henderson om zijn gegaan. Ook de prioriteiten van Molyneux en de zijne worden niet erg op prijs gesteld door de spelers en geldschieters van Godus.