Epic: ‘Mobiel krijgt zelfde high-end graphics als consoles’

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Epic: ‘Mobiel krijgt zelfde high-end graphics als consoles’

Volgens Tim Sweeney, CEO en technical director voor Epic Games, zullen mobiele apparaten in de nabije toekomst dezelfde grafische prestaties kunnen leveren als PC’s en consoles. Dit zei hij tijdens een presentatie op de SIGGRAPH technologie conferentie.

Tijdens de presentatie liet Epic Games de Unreal Engine 4 zien, draaiende op NVIDIA’s volgende generatie mobiele grafische processor units (GPU), welke de codenaam Logan dragen. De Logan processors beschikken over een Kepler GPU architectuur zoals we die tegenwoordig ook in PC’s zien en welke in het verleden is gebruik om de Unreal Engine 4 demo’s te tonen.

Daarnaast werd er tijdens de SIGGRAPH demo een nieuwe versie gebruikt van OpenGL, namelijk versie 4.3. Volgens Sweeney kunnen ontwikkelaars met OpenGL 4.3 “de high-end grafische hardware mogelijkheden zoals we die we zien in PC en next-gen games naar mobiele apparaten brengen.