Epic Games biedt Unreal 4-engine in abonnementsvorm aan

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Epic Games biedt Unreal 4-engine in abonnementsvorm aan

Epic Games heeft bekendgemaakt zijn Unreal 4-engine beschikbaar te maken als onderdeel van een abonnement. Voor 19 dollar per maand en 5 procent van de opbrengst van de hiermee ontwikkelde games krijgen game-ontwikkelaars toegang tot alle tools.

Dit heeft Tim Sweeney, directeur van Epic Games, gemeld tijdens een presentatie op GDC. De abonnementsvorm moet een alternatief bieden op het nemen van een dure licentie. Naast toegang tot de Unreal Editor is ook de broncode in C++ beschikbaar.

De goedkope abonnementsvorm, van 19 dollar per maand, wordt waarschijnlijk gecompenseerd door geld te verdienen aan de games die op basis van de Unreal 4-engine worden gemaakt. Ontwikkelaars moeten voor commercieel uitgebrachte games 5 procent van de winst afstaan. Dit maakt het abonnement aantrekkelijk voor ontwikkelaars met een klein budget, maar die toch een game op basis van de Unreal 4-engine willen uitbrengen.

De Unreal 4-engine heeft daarnaast ondersteuning voor OS X gekregen. Tevens zijn in de broncode sporen gevonden die wijzen dat de Oculus Rift en SteamOS op termijn worden ondersteund. Epic Games zou ook werken aan html 5-ondersteuning.