Elke nieuwe Halo-game krijgt split screen-modus
Vroeger was het de manier om een game met vrienden te ervaren: de split screen-modus. Tegenwoordig is de aanwezigheid van deze functie een vrij zeldzame verschijning. Ontwikkelaar 343 Industries, de studio die zelf ooit de keuze maakte om in Halo 5: Guardians de lokale multiplayer achterwege te laten, is inmiddels tot inkeer gekomen.
De beslissing werd toentertijd volgens 343 Industries-baas Josh Holmes genomen omdat dit nodig zou zijn om Halo’s gameplay naar het next-gen niveau te tillen. Het team had de behoefte om grotere levels te ontwerpen met meer inhoud, en wilde zich daarop kunnen focussen om er zeker van te zijn dat ze de best mogelijke ervaring konden creëren. Fans van de Halo-franchise waren hier op zijn zachtst gezegd niet blij mee, aangezien de Halo-franchise juist bekend staat om haar sterke lokale mulitplayer-modi.
De onvrede van de fans is door de ontwikkelaar serieus genomen, want inmiddels heeft de studio haar eerdere standpunt herzien. Sterker nog; Tijdens het DICE 2017-event heeft Bonnie Ross van 343 Industries de toezegging gedaan alle door hen ontwikkelde Halo-games voortaan over een split screen-modus zullen beschikken.
Moving forward, every @Halo FPS title will have split-screen! Just confirmed by Bonnie Ross (@PlutonForEver) at #DICE2017 #Halo pic.twitter.com/ns28NK579D
— Josh (ChiefCanuck)? (@ChiefCanuck) 23 februari 2017