Electronic Arts kondigt EA Worldwide Studios aan
Electronic Arts, bekend van onder andere Battlefield 1 en Titanfall 2, heeft vandaag EA Worldwide Studios aangekondigd, een studio die een combinatie zal zijn van verschillende bestaande ontwikkelaars. Dit liet EA CEO Andrew Wilson weten in een post op de website van EA.
EA Worldwide Studios brengt verschillende studio’s samen, waaronder EA Mobile, Maxis en BioWare. Samantha Ryan, senior vice president bij EA, zal de leiding gaan nemen binnen BioWare en zal rapporteren aan Patrick Söderlund, die de algemene leiding van EA Worldwide Studios voor zijn rekening gaat nemen. Daarnaast zal het team van de Frostbite Engine, onder leiding van chief technology Ken Moss, geïntegreerd worden in de technologische kant van het bedrijf.
EA geeft in de post op de website aan deze keuze te hebben gemaakt om voor EA’s “verantwoordelijkheid om de spelers op de eerste plaats te zetten” te kunnen zorgen. Tijdens een interview in augustus had EA executive Peter Moore het hier ook al over; hij zei dat EA “player-first” moest worden, dat in respons op de ‘prijs’ van EA voor “Worst Company in America”. Wat dit verder precies voor de afzonderlijke studio’s gaat betekenen, zal afwachten worden. De hoop is dat EA doet wat het zegt en player-first gaat worden.